DESIGN

Followers

Thursday, December 30, 2010

.: RAHSIA WANITA :.


Wanita sukakan lelaki bagaimana? Idaman lelaki yang bagaimana? Mari kita kaji dan selidik rahsia wanita? ini adalah rahsianya :-

1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya,lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang(sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki,lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya,dia akan cair seperti coklat!!





6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diri wanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akan lakukan apa saja.

8. Sekiranya seorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia seorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.




9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi, lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni langsung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.



14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan. Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya. Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan ‘Hi’ sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah, bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan ini dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya. So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah. ..

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa


Rahsia Wanita Mengikut Bulan Kelahiran :_)



Januari
- ramai kenalan, sedikit pemalu dan bersungguh-sungguh bila melakukan kerja

Febuari
- boleh di percayai, pandai buat kerja, sangat teliti dalam urusan kerja tetapi suka bermain cinta

Mac
- ringgan tulang, mudah membantu, tiada bakat dalam perniagaan kecuali bimbingan. mudah tergoda pada lelaki, tak pandai menyimpan wang dan suka sendirian.

April
-Tabiat lekas naik darah, pertuturan keras dan kedekut

Mei
-Suka merendah diri, penyabar, suka meminta bantuan orang lain tiada bakat dalm perniagaan, manis pertuturan dan mudah dengan lelaki.

Jun
- banyak ilmu pengetahuan, ringgan tulang, hidup dalam kemewahan, perkahwinan tidak kekal, pernikan lebih sekali.

Julai
-Banyak pancarobahidup dan godaan, banyak perolehi rezeki

Ogos
-bernikah lebih dari sekali,berbakti pada suami, rezekinya pada suami dan rajin berusaha.

Setember
-Murahhati, tabah dalam dugaan serta mempunyai ramai anak

Oktober
-murah rezeki, keras hati dan mudah simpati

November
-rajin, pandai berbicara, mudahmenyeleweng, tidak menafaatkanharta pusaka

Disember
- rajin berusaha, lekas naik darah, keras hati, bila marah berapi-api, anaknya ramai lelaki dan murah rezeki

Tuesday, December 28, 2010

hidup single..0oo yeah!!

1. You can stare at any Girl/boy.......


2. You don't have to spend money on her/him.


3. You won't get boring result in ur board papers.


4. No girlfriend/boyfriend, no emotional blackmailing.


5. If u don't have a C, she/he can't dump u.


6. Having a girlfriend/boyfriend is hot, not having a girlfriend is automatically cool, and every one loves to be a cool guy/girl.


7. This can be more to life than just waiting for the bloody phone to ring.


8. You won't have to tolerate someone else defining, "right" and "wrong" for u.


9. Girlfriend/boyfriend can get so possessive that you can't do anything according ur wishes anymore.


10. You can buy gifts for mom, dad, sis or grandpa instead of a girlfriend/boyfriend and have a happier family life.


11. You won't have to waste paper writing love letters. No more endless waiting for ur date to arrive at some weird shop place.


12. You can have more friends, as u will have more time for them.


13. You wont have to see boring love stories instead of sports.


14. You wont have to tell lie to anybody and, therefore, u'll sin less.


15. You can have good night's sleep-no need to dream about her.







16. You wont have to fight over having a 'special' friend with ur folks.


17. No nonstop nonsense.


18. You wont have drown in the pool of her tears.


19. No tension.


20. You can be "urself"


21. You wont have to hide your telephone bills..


As Happy bile Hidup Single!!!


****Hidup Single mne leh lame2 kan,msti kite jumpa jugak pasangan yg btul2 kite hargai & kite cintai...Cuma kite xthu bile kite nk hidup berpasangan n bile kite nk kahwin kan..huh..bg as semua tu xpnting,yg pnting hnyelah kehidupan as seharian....as pun SINGLE lagi..kahkahakh...poyo laaa...msti korang xcaye kan,ermm..tu la..ramai dah org bgtau,yeke as single,huhuh....tp kenyataan nyer as mmg single....ok berblik pade cite td,kite xperlu tergesa2 mencr pasangan,mayb ade sesetgh pihak tu malu nk mngaku yg dirinyer xlaku,tp semua ni hnyer la ketentuan Tuhan...Hnyer Tuhan sahaja yg mengetahui segalanya,cepat or lambat je....bg org suka main2 dalam bercinta ni,mmg as xsuka la,as bukn nyer nk berpihak pada sape2,zaman skung byk as dgr,putus kerana org 3...bahkan 4 5 6 pun ade...aduhhh.....so kepada kawan2 as N yang lain.,bercinta lah ngn sepenuh hati anda,kerana cinta itu indah bile kite btul2 kite nikmati(walaupun as xpernh nikmati semua itu)
as cOOlLL.....:)



Monday, December 27, 2010

Mengapa Kita Lambat Bertemu Jodoh?



1. Usaha Belum Sempurna
“Usaha sudah dibuat tapi usaha yang sesuai dengan matlamat yang hendak dicapai itu tidak dilakukan. Usahanya masih belum betul, masih belum sempurna. Kurang ‘munasib’.

Saya bertanya kepada seorang ulama, ‘Kenapa ustaz, orang ini sudah mandi bunga sampai 99 kali tapi masih tidak bertemu jodoh?

Di mana silapnya?’ Dia jawab begini, ‘Mungkin dalam perancangan Allah, usahanya ialah mandi air bunga 101 kali, tapi dia berhenti pada tahap 99 kali.’ Mesejnya ialah, mungkin kita patah semangat di tengah jalan. Jawapannya ialah, cuba dan cuba lagi.




2. Belum Benar-benar Bersedia
“Pasangan sudah ada tetapi orang yang hendak mencari jodoh itu belum benar-benar bersedia. Orang yang bersedia adalah orang yang benar-benar merasakan dirinya macam nak jadi suami, macam jadi jadi isteri.

Satu contoh mudah, orang yang tak ada anak, selepas mengambil anak angkat, dengan izin Allah, mudah mengandung. Sebab bila dia ambil anak angkat, si suami telah menjadi bapa dan si isteri telah menjadi ibu. Jadi telah bersedia untuk dikurniakan anak.

Begitu juga orang yang hendak berkahwin. Adakah telah benar-benar bersedia untuk menjadi suami atau isteri? Adakah telah bersedia di segi hati, jiwa, fizikal, mental, intelek. Contohnya di segi fizikal, sentiasa menjaga ketrampilan tak kira bila dan di mana.



3. Tiada Daya Penarik
“Diri kita macam magnet yang boleh menarik bakal pasangan kita atau sesiapa pun untuk sayang pada kita. Daya tarikan ini berpusat di hati.

Caranya ialah dengan mengisi hati kita dengan sifat-sifat yang sempurna dan positif. Kalau kita benci pada orang, takut-takut orang yang patut sayang pada kita masih tertahan untuk meminang. Jadi cuba maafkan semua orang. Mudah-mudahan dengan sebab memaafkan semua orang, orang yang bakal jadi tunang akan datang meminang.

“Kita perlu perbanyakkan istighfar, solat taubat, solat hajat, istikharah, witir dan sebagainya untuk cuci hati kita. Maka hati kita akan jadi magnet untuk menarik orang yang sesuai dengan kita untuk mudah datang, sama ada bakal pasangan atau sesiapa saja.




4. Doa Tidak Makbul
“Kita berdoa untuk mendapatkan jodoh. Allah telah berfirman: “Mintalah kepada-Ku nescaya Aku perkenankan…” Persoalannya, kenapa masih tidak bertemu jodoh? Salah satu punca doa tidak makbul ialah hati masih kotor, rezeki masih belum berkat, zakat masih belum sempurna dan sebagainya. Hati yang masih kotor bermakna masih benci atau sakit hati pada orang.



5. Restu Ibu Bapa
“Jodoh tak sampai juga mungkin disebabkan restu ibu bapa kite. Ibu bapa masih rasa ragu2 untuk lepaskan anaknyer. Tanya pada ibu, ‘Mama benar-benar redha tak saya berumahtangga?’ Ada ibu yang anak sulungnya tak mahu dilepaskan, anak bongsu apatah lagi. Itu yang kadang-kadang susah hendak dapat jodoh. ibu mahu anaknya kahwin tapi dalam hati masih tidak benar-benar redha untuk lepaskan. Ini satu masalah yang besar.

~~bg as isu ni ermmmm.........btul jugak,tanpa restu dr ibu bapa,mayb kite hidup xtenang,buat tu salah,buat ni slah kan....tp ibu bapa juga perlu memikirkan hak ank2 mereka,xperlu lah nk konkong hidup mereka,....Ibu bapa kita xnk melihat ank mereka dlm kesedihan bile mengahwini org yg mereka Xcintai.....So,bile memilih tu,Pilih lah yg terbaik,okeh


6. Faktor Metafizikal
“Kadang-kadang tak bertemu jodoh juga disebabkan ada faktor-faktor metafizikal yang susah hendak dijelaskan.

Contohnya terkena sihir atau gangguan ilmu hitam yang kadang-kadang susah hendak dijelaskan secara saintifik. Tapi ini wujud dan berlaku. Sebab sihir sudah ada sejak zaman jahiliah dulu sampai sekarang.

Jika ini berlaku, carilah jalan untuk benteng diri kita atau pulihkan diri kita dengan cara-cara yang munasabah untuk mengatasi masalah belum bertemu jodoh.”

~~Kalau kite thu diri terkene sihir dr org yg dengki ngn kite,pesan as,elok lah kite buang semua itu,kerana bnde yg disihir itu akn merosakkan kehidupan kite~~


**Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Allah SWT. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi atau gerak hati. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Allah memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat petunjukNya. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Setelah semuanya diusahakan, berserahlah kepadaNya dan terus berdoa. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara.Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya.****

Sunday, December 26, 2010

~Gim OooHH giM~

Sebut pasal gim ni,sebenar nyer,dah lame as nk main…heheh..bukn ape,as teringin sgt nk main alat2 die tu,nk beli mmg xmampu la kan,..huh,,.plan nk join gim ni as ngn bos as(kak wani) tp kitrg lom temui tempat lagi N xthu pembayaran die camne….kitrg tggu je la yg mne ade org knal…..tp rsenyer hnyer bualan saje kot,hehehe…..tp as xambik kesah la,cz as bukan nyer ade duit pun nk join bnde nih,as ingt mhal la skali main kan..huh…….pastu tiba giliran kakak as cr gim cz die nk kuruskan bdan….as ingt die main2 jer,cz die pun xpernh p tmpt camtu…..(malu punyer pasal)…mlm tuh die bgtau as yg die jumpa tempat gim,mmg sesuai la tmpt nyer,dekat pun dekat,byaran hnyer sekali dtg RM6,xkira brapa jam(asal kite cukup tenaga n hnyer yg mampu jer)…….as pe lagi,join la ikut kak as p gim,first time tuh as xmain,cz as kurang sehat,hehehe..tgk je las suasana die camne kan…as rse ok jugak tmpt nih,jurulatih yg ajar kami pun baik,ok la kanJ


yg ni as kne berbasikal selama 10 minit (lenguh weh)

yg ni plk as kene sit up 12 X 4=4 set

Hari kedua kitrg dtg,disambut baik oleh jurulatih kami…hehh….as pe lg,main arr…hahha….skung as sihat Cuma selsema tu ade lagi..gehe…tp xpe,as main jugak,org tua kate,bile lagi mau try kan..huhu…aduhhhh..fuhhhh…ltih gilerrr….nk tercabut pun kaki nih,tp mmg best ar,,,hehe…as lau lari ckit mmg lelah la…mula la nk cr air sejuk..hhehhehe….tp as tahan…step demi step as buat,xsabar nk tggu step penghabisan….yahooooooo…..blik umh,seluruh bdn as skit…aduihhhh….skit lebih lagi main futsal…….tp ok jugak lau kite buat 2 kali semggu ke kan…untuk kesihatan kite jugak……pe org kate Kesabaran memberi hadiah yang cantik di kemudian hari.

Sabar berarti teguh menapakkan kaki, berusaha terus tanpa henti, sampai hasil satu per satu datang tanpa kita minta.

Layannnnnnnnnnnnnnnnn……


eh sempat lagi ambik gmbar......yg ni as kene lari 20 minit

muka yg keletihan....


Sunday, December 19, 2010

~~~3P~~~

Itu lah mkne apa itu 3P…..ermmm…..as xde niat pun sakiti hati sape2…as pun xthu knpa as jd camni,mayb hasutan drpd syaitan kot…as dah niat dah,lepas jer blik dr KL ari tuh,as xnk pikir dah msalah2 kecik ni.tp,semakin as nk lupa,ade jer yg cuba menambah……as xthu nape Si A buat camtu,korang bayngkan,tiap2 pgi bile as masuk kije,msti ade je mslah as dgr dr mulut Si A,as xnk kasitau kat cni,lau ckit2 tu bleh la…….kenapa Si A bgtau as semua tu,as pun pelik,xthu la perkara tu btul atau tidak,as dgr je la,kadang2 as rse btul jugak apa yg Si A kate,ermm..as lnsung xambik hati pun..as buat bodoh jer,tp yg as geram nya,stakt kite jer thu xpe la,ni x,abih Si A kecoh,as pun jarang cite kat mama perkara2 yg berlaku kat tempat kije,sedangkan Si A,siap ayh Si A perli lagi as….sedih rse,tp as buat jugak muka tebal mcm xde pape yg berlakuL….kadang2 tu ade jugak as mls nk ckp ngn Si A,tp bile as pkir blik,kije tempat yg sama kne bertegur sapa jugak.cz ni melibatkan kije bkn nyer umh…ermmm….sampai Si B pun perasan perubahan as,aduiiiihhHHhh…tensyen btul la lau tiap2 hari camni,as pun dah blur xthu nk buat apa,…





Si A & Si B


KAdang2 tu ade jugak Si A senyap ngn as,tp as cube elak berckp ngn Si A,bkn ape,lau Si A senyap jgn harap la Si A nk jwb soklan kita…as pun xthu pe mlsh Si A ni,kadang2 ok kadang2 x…ermmm…..Si B pun ckp g2,…tp kadang2 tu as pun buat hal jugak,tp hal yg as buat bukn sengaja,tp as xtahan ngn setiap kate2 Si A,kadang2 tuh,Si A p cite kat kakak as,mne xgeram nyer,Si A cite ngn as len,ngn kak as len,ptt ke Si A buat g2 ngn saudaranyer sendri?????dr dulu lgi as tahan ngn sikap Si A…….

B4 as msuk kije lagi,as dah rse len mcm,ermm..mayb nasib as kot,tp As berterima kasih kat Si A & Si B kerna tawarkan job kat as,L tp jak menjak nih,as xthu nape,knpa Si A selalu cite kat as bnde yg mnyakitkan hati as pAsal Si B la pasal as la….






Sape xpanas hati kalau,tiap2 hari kite dgr bnde yg sama jer,dulu as selalu kongsi ngn Si B ape mslh as kat tmpat kije,skung x lagi,mlah as ngn Si B pun dah len mcm dah,xbertegur sapa pun ade,aduihhhh,,,asallLLLL jdi camni !!!!!!(tensyen tol la),tp kan,as cuba kawal perasaan as,nk buat xthu jer,tp as xleh,selalu jer ade halangan,tp as xleh la ckp pe halangn nyer kan,(simpan jer lam hati),.





Kadang2 tuh as rse pelik jer,nape time lau as cakp,suke2,kongsi2 lagu,kongsi2 minat,kongsi idea ngn Si B,msti Si A akn senyap,knpa die xjoin,xkn die jeles kot…xkn die xnk as ckp ngn Si B,as pun jd pening…..mayb Si B pun xthu nape as berubah jak menjak nih,as cuba nk kasitau Si B,tp as xde peluang nk ckp,tp bile as pkir blik,baik as senyap je la dr berkata2,terlebih kata buruk padahnye:_(


Tp bile as senyap,mkn diri as plk..errrmmmm….mgGu nih as sedih jer,ramai yg tgur as knapa muka as muram jer,sedey jer,as xthu nk buat ape,apa yg as tgk skung,Si A plk hepi bile as senyap,mayb Si A nk as cmtu kot…..as pun xfhm knapa Si A bleh hepi bile Si B buat salah……..sedangkan bile as buat slh,Si A mula laaa kaki report,huh,,,alaaa manusia mane yg sempurna xbuat clap langsung….ade jugak silap Si A yg Si B bgtau as,tp as langsung xckp kat sesiapa pun,hnye habis kat situ jer….KENAPA bile salah as,perangai as,Si A cerita semua kat org……

Apa harus as buat skung????as dah buntu dah.skung as tgah cuba mncri peluang nk berckap ngn Si B…..as pun xnk jd camni,as tensyen bile semua terjadi kat as,msti Si A ngn Si B ingt as suka sgt bile berdiam diri camni…as berdiam diri kerna as xtahan dgr xcrita dr mulut Si A,,blik jer kije,msti as tertnyer2,knapa Si A buat camni kat as,apa salah as kat die,tu la seBB utama as senyap secara tiba2……byk as diam byk la timbul persoalan dr korang berdua………lau as terlebih kata2 plk,byk org yg dengki ngn kemesraan kita…..ermmmmmmmmmmmm…..Bile as bersendrian dlm bilik,as msti terkenangkan apa yg dah buat kat Si B…msti as menangisL

Xpelah mayb ni sudah suratan hidup as,as redha je la,mcm mna sklipun terjadi,as tetap kene sabar,kerna sabar itu penting yg msti ade lam diri seseorg…


Renung2kanlah.....

Monday, December 13, 2010

aKhirNyer~

fuHhhhh....akhirnyer settle jugak as post cite as kat blog ni.....dah semggu as taip tp xde kesempatan as nk post jer..hehehe.....semlm as xde kije + bowing...lepas edit semua gmbr2 yg diperlukan,as truskan cite as kat blog nih...bkn nyer senang nk atur gmbr2 ni semua...aduhhhh....ambik amsa jugak la....hehhe..skung as xleh nk cite byk2 cz time ni as kije,huh...mls tol nk kije,ade je mslah antara kitrg ni...kadang2 ok,kadang xok....waduhhh.ni la cabaran hidup as...tiap2 pagi mls tol nk bgun p kije...remrmm........bkn apa,lau ade tersa hati ngn seseorg nih.msti as jadi mls nk dtg kije...........ermm..xthu nape...jak menjak as perangai camni...emmr...tp ngn semngat yg ada pde dri as,as tetap kuat tuk bgun dr tdo:)...hehe...eh xpe la..stakat ni je la cite as ye...as dah nk msuk kije arrr...aduuuuuHHHhhhh....M.A.L.A.s

Friday, December 3, 2010

3 hAri 2 mlm◕‿◕

21/10/2010 ~ Khamis~

Hah kali ini as akn cerita pjg la cz selama 3 ari 2 mlm ni,as hepi sgt cz as dapt bersama2 ngn kawan2 as….yahOOOOooooo…..dah lame xseronok camni..heheh…..kali ni,miratul ajk p konvokesyen die kat PICC Putrajaya,as pe lagi nk p la…cz time tuh xde la as sibuk sgt,as dah apply cuti awal2 dah,(tq kak wani ye)….ermmm…2 minggu b4 as pergi,mirtul ade ajk as p ngn skali ngn die ngn flight Fire Fly…tp disebabkan as terpaksa tggu Kputusan Siti nk join or x,tiket yg murah dah habisL……tp xpe,tggu punyer tggu,siti msih diam seribu bhse,huh…..as bkn pe,as tkut tiket p KL habis jer,hehe….kali nih,as p beli tiket sorg2,xtggu siti,,last minit bru siti comfirm nk p,aduhhhhh….buat kalut jer,esk nk p ari ni beli tiket…tp nasib die la msih ade lagi yg kosng….(walaupun saat itu hati as skit.tp xpe la,)huh…bb tiket dah settle,tggu nk p jer……….ptg Khmis b4 bertolak tuh,as settle dulu kije pape yg ptt cz as xnk nati as xde,kije as dibuat oleh kazen as,as xsuke cmtu…huhu…..


22/10/10 ~Jumaat~ (pagi,tgah ari,mlm)

Sampai jer umh cka,borak2 then semua smbung tdo…hahahahah….ari tuh kitrg xp mne2 pun…duk umh jer…cz ari tuh cka ade kelas lagi….as N siti n kak su(kawan cka) layan laptop jer smentara tggu cka dtg ambik nk mkn tgh ariJ pas mkn tgh ari,kitrg lepak jer kat umh,cz as jnji ngn miratul sebelah mlm nk p i-city………



Tiba mlm tu,miratul msj nk jmpa kat alamanda,kitrg pe lagi siap2 la……tp xjumpa pun cz miratul kte nk jumpa trus kat i-city….adoiiiii…as ngn cka,siti ngn kawan die…..kitrg p 2 buah kete…..as n cka berpecah la ngn siti,cz siti turun dulu,as trun ngn cka,makkkk aiiiiii…ingt b4 p i-city mkn dulu kat alamanda………aduiiii..plan rosakkkk daaaa……trus p i-city ngn perut lapar…..ermmmm…..sampai jerk at i-city,as ngn cka mls nk msuk cz kene byar,mhal tuh RM10 sebiji kete…gilerrrrrrrrrrrr…….bkn ade pape pun….as ngn cka u-turn blik nk tggu miratul msuk skli ngn die,jimat ckit,tggu miratul stu hal….aduiiii…lmee gileeeeerrrr arrrggHHH……rupe2nyer dirg pun sesat jugak….ermmmmm………


Kami Enjoy
Happening Gilerrrrrr


time nih,dah la perut lapar……as N cka per lagi cr mknan la tuk alas perut.aduiiiiii……parking plk ssh nk dapt……….tggu punyer tggu,dpat la stu parking……dekat la ngn kdai mamak ni……mkn duluuuu yeeee…(b4 mkn gaduh ngn mamak ni dulu,gilerrrr apeeee lembap btul buat kije)..hehehe…Kitrg order la sekeping sorg tuk alas perut yg lapar ni..(nk jimat punyer pasal air pun pilih yg murah..hahhaa.semntara tggu miratul yg tgh sesat…ehhee…..eh lupa plk,time as ngn cka mkn,Siti dah lame sampai dah kat i-city tuh……..kitrg xckp kat die kitrg mkn dulu,cz kitrg dah janji nk mkn kat ampang ngn kawan as,sajer jer nk jumpa die cz die cabar p saner,as pe lagi p arrrr……….huhuh……




pas ronda2 kat i-city kitrg p ampang…hehehhee…….mase tuh dah lewat dah,lam pukul 1 lbih rse nyer,kawan as(kak zetty) dah lme tggu,perjlnan ke ampang kami sesat lam 2jam,aduiii…..makkkk aiiii…teruk2,tp as puji arr cka,gud job……huuu…..sampai sane as trus kol kak zetty,cz as bkn nyer knal sgt tempat tuh,…..selama 2 jam perjlan kami,akhirnyer jumpa jugak umh sewa kak zetty,,,aduiiiiii penat gilerrr….tp kami hepi,heheheh…..as dh janji ngn cka N kak zetty nk lnjer dirg mkn,sebb tuh kitrg xmkn,hnyer mkn roti canai sebagai alas perut…….heheheh……tp kitrg xlame kt ctu.mse xmengizinkan kitrg duk lame kat ctu,….mne xnyer,dah nk pukul 3pagi kitrg lepak kat kdai mkn,kdai mkn tuh dh ttup lmpu dah….heheheh…(sori ye bang)…….yg heran nyer,mata kitrg semua segar bugar lagi padhal,xde la tdo sgt ptg tuh,asyik ngdap laptop jer……….Otw blik tu,singgah dulu beli burger,hehheheh…sempoooiiii arhhhggg……….(bkn as punyer k)pas anta kak zetty,kitrg lagi skli sesat aduiiiiiii…..nk kuar nk p jalan utama,bkn main ssh woiiiii……pusing sini,kuar jln sama,pusing situ,jln mati,last2 pusing punyer pusing,jumpaaaa laaaa….fuhhhh legaaaa……sampai umh lam kul 4 lbih pagi…..ngtuk2…J


23/10/10 ~Sabtu~ (pagi hingga malam)



TAHNIAH MIRATULNABILA


Ari ni as kene bgun awal ckit,cz aktiviti ari ni as kene p konvo kawan as(Miratul),tp bukan nyer awal sgt as bgun lam kul 9 laa….hehe…ngtuk lagi time nih..tp kitrg xde la gopoh sgt cz kitrg nk p konvo miratul nanti die selesai lam dewan tuh..xde la nk menunggu sgt…..kitrg sempat lagi mkn tgah ari yg best ckit lauk nyer pade mknan tgah ari sebelum nye…hehehehh…..lepas jer mkn,miratul msj yg die dah sudah selesai,ok la tuh kan,bajet masa kitrg ambik nk p sane xde la jauh sgt…hehehe….sampai jer sane,wooooWWwww…….best gilerrr arhhh….b4 bertemu ngn miratul,kitrg plan nk kasi gift kat die…hhehhehe….cari punyer cr,jumpe la sepadan harga ngn bnde nyer…hehe….suke tgk miratul hepi biler kawan2 die dtg tgk die konvo…..hehehe…(Tahniah yer Miratul)..lame jugak kitrg duk lepak ctu sambil posing2 ngn jubah miratul…hhehehe…tu yg as hepi tuh,bile lagi kan,nk rase jubah sndri tu Xkan la…….Cuma mampu merasai jubah kawan2….heheh…..penat posing,nk blik xleh lagi,cz kene tggu miratul anta jubah n ambik sijil…….dah la time tuh as,cka N Siti letih nk mamPPoossss cz kurg rehat semlm….hehe…tp xpe demi kawan……..settle hal miratul,kitrg plan nk mkn laaaa…lapa gilerrr

kami Paling SempoIIiiiiiiii........


Kami Hepi+ Ceria

karok dulu......

sesi membeli belah



sesi m'gisi perut:)

arrghhhhhh….plan2!!!!! mkn la kat Alamanda..huhu….sambil pusing2 cuci mata N hati…mse kat Alamanda,miratul terpaksa lanjer As N Siti mkn cz Cka yg pegang beg duit kitrg hilang nth ke mana..hahaha..(dengan kepala as yg berdenyut xleh nk tahan)lepas mkn,kitrg p karok plk…hahahaha…lawak gilerrrr sorg2 nyayi..hhahah…(hilang migrain as)…..mlm tuh kitrg xleh blik lewat sgt,heheheh….cz miratul terpaksa blik awal tkut sesat jln pulang nanti….ari tuh last as jumpa miratul kt KL…cz keesokkan ari nyer miratul xleh join kitrg kuar…(xpe die nk exam kan)…..mlm tuh As,Siti,cka N kak su lepak jerk at umh bile penat jln2 ptg td….kepala as mmg xleh nk tahan,mkn ubt N sapu minyak pon xhilang…ermmm..pas mkn mlm,as trus tido sampai esk pagi,as ingt nk on9 dulu,cz kak zetty tgh tggu as nk cite sesuatu….tp time tuh Siti plk gune as punyer laptop,ermmmm…….as xmo las kacau die,as tdo jeee laaaaaa….ZZZzzzzzZZzzzzzz




Siti As Syeika Kak Su Miratul Udin




24/10/10 ~ Ahad~

Cepatnyer mase berlaluL….hukhukhuk…ari ni last as duk KL wif my fren…xpuas rsenyer..xpe len kli kite enjoy tempat len plk..huhuhu…..ermmmm…last days ni,as,Siti N cka plan nk tgk wayang..huhuh(kat kB xde)….tp time tuh kak su xikut cz die nk stdy…..ari ni jugak as kene bgun awal..hehehe,…..alaaaa,as org yg pertma bgun,hehehe,,cz smlm as tdo,dierg tdo lmbt layan laptop……….sementara tggu dierg bgun,as on9 dulu,tgk apa jd ngn fb as yg seharian xbkk…huhuuhu…..xlame lepas tu..bos kol as (aduiiiHGHHhhhhh)ingt hal apa….upenyer kije yg as buat sebelum as cuti tu,xsettle lagi…..makkkk aiiiii…..nasib baik sempat buat,huh,lau x,xpasal2 kne marah(bkn mrah pape pun,saje jerrr)HEHEHE……..settle kije as,dierg bgun,huh,best dirg tdo..huhu….mse dah suntuk bg as N siti,cz mlm tu as dah nk bertolak balik KB dahL kitrg kuar P MidValley ngn komuter jer, senang xjem sgt…cepat pun cepat….hehhe..ingt lepas p Midvalley nk p KLCC plk…ermmm….sebenarya as N miratul dah plan dr KB lagi nk tgk wayang kat KL filem Cuti-Cuti Cinta,tp syg miratul xleh join,so as p tgk je las ngn siti n cka..heheh…..nk tertido pun ade…..kitrg xsempat nk beli popcorn N airLcz kitrg msuk lmbt………tgk je la ngn mata kuyup N hati yg hepi………besttttt arRRGGGg…………pas tgk wayang,ermmm……,as rse nk kol mama jer…..tp hati as sedih bile dgr kata2 mama,die marah cz as xP jumpa abg pun selama as kat sane…rmmm…….as bkn apa,as mmg xsempatL….lepas letk fon dr mama as trus msj abg as kate nk jumpa,lau xjumpa blik KB nanti xpasal2 kene marah….hehhe….abg pun bls la “ok,nk jumpa kat mne”…as pun xthu nk jumpa kat mne,mse tuh dah dekt kul 5 dah,tkut xsempat nk naik bas je….abg msj la lgi kate “kite jumpa kat Alamanda je la,cz abg dah ade kat sni” as pun pe lagi ok je la…..huhu…..as ngn kawan2 as trus blik N p alamanda……..kitrg mkn mlm bersama…hehehe…(tq abg yong N ka kina lnjer dinner kitrg)….kitrg leh borak kejp je..mase dah semput..aduihhhhh………



eh lupa plk,b4 as p jumpa abg as,as beli present tuk mama as kasi die cool…hehe….xde la mhal sgt,yg pnting less…J….ok la ank bg present kat ibu…bile lagi kan nk kasi kat die…heheheh…….sesuai la ngn umur die,lau as mmg xpakai beg camni,as suka yg kecik punyer..hehehehhee………..pas dinner kitrg pulang N terus kemas2 pape yg patut……setgah jam lagi kitrg nk bertolak….ermmmm….sedih plk nk tggal korang,tp nk buat camne,mase mencemburui kite……sampai jer stesen bas kajang,bas dah ade,ermmm….salam bersalaman as trus naik basLsepanjang perjlanan as dr KL ke kB,as tdo jer,xsedar pape pon…aduihhh letih punyer pasal…hehehe….sedar2 dah sampai KB nk turun dah,syokkk gilerrrhhh tdo,Siti pun sama sampai xsedar yg die nk trun kat kadok,dkt la ngn umh die…….as tolak dr KL jam 8.30 mlm,as sampai KB jam 5.00 pg…….sempat la as tdo jap semntara tggu nk p kijeJ……xsaba nk on9..heeheh….msuk je kije trus as bkk kmputer n tgk komen FB..makkkk aiii…gilerrrrrr…..bnyk tol owg komen gmbr yg as upload semasa as duk KL………


KENANGAN MANIS SELAMA AS BERSAMA KAWAN2 AS,XKAN AS LUPAKAN SAMPAI AKHIR HAYAT AS,KORANG LAH PENYERI HIDUP AS SELEPAS FAMILY AS….THANKS U ALL……I LOVE U MY FREN

Miratul Syeika Siti Kak Su

video
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...